Cikkek, publikációk,  Dorama,  Mondo-cikkek

A börtön hercegnői igazságot osztanak – Kangoku no ohimesama

Egy csapat nő karácsony szentestéjén elrabol és fogva tart egy híres cégvezetőt – de vajon kik ők és mi lehet a céljuk? Pénzre hajtanak vagy valami egészen más motiválja őket? A decemberi doramarovatban most ismét elszakadunk a legfrissebb szezon sorozataitól, és a 2017-es ősz egyik kiemelkedő doramáját vesszük elő, melynek forgatókönyvírója, Kudō Kankurō (Kudokan) rovatunk egyik korábban bemutatott sorozata kapcsán is ismerős lehet.

Egy különös emberrablás

Itabashi Gorō, egy népszerű, jóképű üzletember, az EDO Milk vállalat vezérigazgatója a karácsonyra készül. Szenteste napján egy tévéműsorba hivatalos, aztán pedig – mint minden évben – egy közönségtalálkozón vesz részt, ahol Mikulásnak öltözve ölelést oszt az érte rajongó hölgyeknek. Odahaza eközben gyönyörű felesége és kisfia várja – nem is lehetne idillibb az élete. Ám a nyugodt mindennapoknak egy csapásra vége szakad, amikor az élő tévéműsorban egy füzetlapot mutatnak fel az igazgatónak, melyen a következő felirat szerepel: „Elraboltuk a kisfiadat!”. Itabashi megrettenve hívja fel feleségét, ám kisfiának semmi baja, ott van felesége mellett. „Talán csak álmodtam? Vagy csak valaki ugrat?” – gondolja Itabashi Gorō.

A valóságban Yūsuke, Itabashi Gorō fia, tényleg majdnem emberrablás áldozatává vált, de a feltételezett emberrablók, néhány rejtélyes nő, elsőre nem járt sikerrel. Van azonban B tervük is az elkövetőknek, így hamarosan sikerül becserkészniük a kisfiút, s legközelebb már sírva telefonál Gorō felesége, mondván, ezúttal tényleg elrabolták a gyereküket. De mégis kik az emberrablók, és miért vetemednek ilyesmire? Az első epizód végére kiderül: nem akarnak ők pénzt, és valójában nem is a kisfiú a fő célpontjuk, hanem az apja, így Itabashi Goróért cserébe végül szabadon engedik a fiút. Innen indul tízepizódos sorozatunk, melynek nagy részében a megkötözött Itabashi és az öt nő beszélget egymással, utóbbiak célja az, hogy a férfi valljon be mindent, amit a múltban elkövetett.

Börtönviselt asszonyok

Az emberrablást kitervelő öt nő a börtönben ismerkedett meg egymással. Van köztük egy volt üzletasszony, aki dühében megszúrta a férjét (Baba Kayo); egy hölgy, aki kedvenc színészét zaklatta, s házassági ajánlatokkal csalt ki pénzt gyanútlan férfiakból (beceneve „Joyū”, vagyis Színésznő); egy yakuzabanda fejének felesége, aki férje helyett került a börtönbe („Anego”, azaz Nővér) és egy gazdasági elemző, akit pedig nagy összegű adóelkerülés miatt ítéltek el („Zaitech”). A csapat ötödik tagja („Sensei”) pedig egy a többieknél fiatalabb hölgy, aki pedig az elítéltek börtönőre volt, s nagyon nagy igazságérzettel bír. Mégis mi hozta össze ezeket a börtönből szabadult nőket, és minek a hatására döntöttek úgy, hogy elrabolják Itabashit? A titok nyitja egy hatodik nő, aki még mindig a börtönben sínylődik: ő Edogawa Shinobu, a ma már EDO Milk néven futó vállalat előző igazgatójának lánya. A fiatal lány Itabashi Gorō menyasszonya volt, ám egy rejtélyes gyilkossági ügybe keveredett, s börtönbe került. A börtönben a visszahúzódó, szerény lány a „Hime” (Hercegnő) becenevet kapja, s miután a fentebb említett öt nő megtudja tőle, mi is történt a valóságban, megfogadják, hogy igazságot osztanak, s kiszabadítják a börtön hercegnőjét a jogtalan fogva tartásból!

Kudokan kedvenc színésznői

A Kangoku no ohimesama (A börtön hercegnői; Japánban az angol cím ­– Prison Princesses – alapján gyakran Puripuriként rövidítették) című sorozatot 2017 októbere és decembere között sugározta a TBS csatorna a kedd esti műsorsávjában. Ez az a műsorsáv, ahol általában shōjomangákból adaptált műveket, vagy eredeti forgatókönyv alapján készült, de mindenesetre főként fiatal lányoknak szóló sorozatokat szoktak sugározni. Nos, a Kangoku no ohimesama ebből a sorból kissé kilóg, hisz a megszokott könnyed szerelmi sztorik helyett egy ugyan rengeteg humorral is fűszerezett, de helyenként drámai, megható történetet kapunk hat idősebb nőről és sorsukról. Érdekessége a sorozatnak, hogy a fő történetszál lényegében majdnem végig egy nap eseményeit – sőt a második epizódtól kezdve epizódokon keresztül egy este eseményeit – foglalja magában: a nők fogva tartják Gorót, s beszélgetésük során felidézik múltjukat, innen szerzünk tudomást arról, mi miatt kerültek börtönbe, hogyan ismerkedtek meg ott Edogawa Shinobuval, s hogyan tervezték meg Gorō elrablását.

A briliáns történetvezetés a neves forgatókönyvíró, Kudō Kankurō (Kudokan) nevéhez fűződik, akivel a Mondo hasábjain már korábban, az Ore no ie no hanashi című sorozat bemutatása során is (Mondo 2021/06) megismerkedhettünk. Mint ahogy annál a sorozatnál sem, a Kangoku no ohimesama esetében sem marad ki a képből a Kudokan mellett producerként tevékenykedő Isoyama Aki sem. A rendező elmondása szerint éppen Isoyamával italozgattak, amikor a kedvenc színésznőkre terelődött a szó. Ekkor gondolkodott el Kudō azon, melyik jelenetek megalkotása szerez számára leginkább örömet, s arra jutott, hogy azokat a részeket kedveli leginkább, amelyekben kedvenc középkorú színésznői jó sokat beszélhetnek. Tovább vitte a gondolatfolyamot, és kitalálta, hogy egy börtön lenne a legalkalmasabb helyszín arra, hogy kedvenc művészeit beszéltesse – majd erre az alapgondolatra fűzte fel a bosszúállós, igazságosztós történetet. A casting során pedig valóságos sztárkavalkádot sikerült a készítőknek összetoborozniuk: a főszerepekben mind ismert és népszerű színésznőket találunk – nem mellesleg a forgatókönyvíró, Kudokan kedvenc művészeit.

It’s Showtime!

A sorozat hat főszereplője közül kiemelkedik Baba Kayo karaktere, akit Koizumi Kyōko alakít. Koizumi korábban is dolgozott már együtt Kudō Kankuróval, s jelen szerepben is mondhatni, remekel. Baba Kayo a valódi anyuka-karakter, ő az, aki igyekszik összetartani a csapatot, közben pedig humoros szavajárása és ügyetlenkedése mosolyra deríti a nézőket. A naiv Edogawa Shinobut alakító Kaho is ideális választás volt erre a szerepre; s a Senseit alakító Mitsushima Hikari is egyedi oldalát mutatja meg a szigorú, legbelül viszont igazságos és megértő börtönőr karakterében. Kiemelendő továbbá a sorozat főgonoszát alakító Iseya Yūsuke is, aki ugyan csak mellékszereplő a hat nő mellett, de saját karaktere mellett az öt nő múltjában megjelenő férfiak szerepét is gyakran ő játssza. Még egy személyt meg kell említenünk a sorozat kapcsán: a dorama főcímdalát, a Showtime című számot nem más énekli, mint a 90-es és 2000-es évek japán popdívája, Amuro Namie, aki röviddel a sorozat indulása előtt, 2017 szeptemberében jelentette be, hogy egy év múlva, 2018-ban visszavonul a sztárvilágból. Az epizódok végén ügyesen elhelyezett fordulatok és az ekkor felcsendülő, gyors tempójú, pörgős szám felspannolja a nézőt, hogy az aztán alig várja majd a következő epizódot.

A Kangoku no ohimesama sugárzásának idején körülbelül 8%-os átlagnézettséggel futott, ami nem különösebben rossz, de nem is túlságosan kiemelkedő. Ettől függetlenül egy nagyon jópofa, sok humorral és drámai fordulattal átszőtt, megható és izgalmas sorozattal van dolgunk: mosolyt is csal az arcunkra, de a könnyeinket is törölgethetjük. Mint ahogy Kudokan többi sorozata esetében, itt is kevésbé szokványos történetvezetéssel találkozunk, ugrálunk az időben előre és hátra, de ez nem nehezíti a sztori megértését, sőt, épp ez adja a dorama jellegzetességét. Szerethető karakterekkel ismerkedünk meg, akik garantáltan a szívünkhöz nőnek a tizedik epizód végére. A hideg téli napokra bátran lehet ajánlani ezt a (nem különösebben karácsonyi hangulatú, de legalább szenteste játszódó) sorozatot – lássuk, hogyan sikerül igazságot osztaniuk a börtön hercegnőinek!

ADATLAP
Kangoku no ohimesama
dorama
Év: 2017
Főszerepben: Koizumi Kyōko, Iseya Yūsuke
Hossza: 10 × kb. 45 perc
Gyártó csatorna: TBS

A cikk eredetileg a Mondo Magazin 2022/12. számában jelent meg. Hornos Dániel: A börtön hercegnői igazságot osztanak – Kangoku no ohimesama in Mondo Magazin 2022/12, p. 34-35.

A weboldalon sütiket (cookie-kat) használunk, melyek segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A honlap további használatához, kérem, engedélyezze a sütik használatát. További információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges. A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk. Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

Bezárás