Anime,  Cikkek, publikációk,  Mondo-cikkek

Kísértettörténet digimonokkal fűszerezve – Digimon Ghost Game

Idén októberben vadonatúj Digimon-sorozat kezdődött a Fuji TV műsorán Japánban. A tavaly óta futó, meglehetősen sok negatív kritikát begyűjtő Digimon Adventure: reboot sorozatot követően a most induló Digimon Ghost Game-ben kísértettörténetekkel igyekeznek ötvözni a Digimon-sztorikat. Ebben a cikkben megvizsgáljuk, pontosan milyennek is ígérkezik ez az új sorozat, és kitérünk arra is, merre tart 2021-ben a digimonok világa.

Holografikus rémek

A nem is olyan távoli jövőben járunk, ahol már az egész világon elterjedtté váltak a különféle holografikus képek: hologramok mutatják az utat a városban, holografikus képeken jelennek meg a hírolvasók, és a gyerekek is holografikus játékokkal, lényekkel játszanak. Ebben a világban él a tizenhárom éves Amanokawa Hiro, aki egy bentlakásos magániskola tanulója. Édesanyja külföldön dolgozik, édesapja pedig, aki feltalálóként tevékenykedik és kissé fura szerzet, Hiro tanévnyitójának napján rejtélyes módon eltűnt. Hirónak tehát egyedül kell feltalálnia magát az életben, de ez nem is okoz neki gondot: az iskolában osztálytársai, de még a kollégiumvezető diák, Higashimitarai Kiyoshirō (ez a hosszú nevű ifjú lesz majd a másik főhősünk) is mindig számíthat rá.

Hiro egy nap egy különös órát talál eltűnt apja holmija között. Amikor a karjára csatolja, egyszer csak megjelenik apja holografikus képe, valamint egy furcsa, beszélő lény, aki Gammamonnak nevezi magát, és nagyon éhes. Apja a holografikus felvételen közli fiával, hogy Gammamon egy digimon, és arra kéri Hirót, hogy mostantól tekintsen az aranyos, fehér szörnyecskére úgy, mintha csak az öccse lenne. A furcsa találkozást további különös események követik: Tokió-szerte megmagyarázhatatlan jelenségek történnek. Egyszer azt pletykálják például a városban, hogy emberek hirtelen megöregedtek és kórházba kerültek egy bizonyos összevarrott szájú férfival való találkozást követően. Máskor egy rejtélyes múmia rabol el látogatókat a helyi múzeumban, Halloween idején pedig egy megelevenedő töklámpás is fenyegeti az embereket. Mint kiderül, ezek a félelmetes lények mind digimonok, akikkel Hirónak, valamint a később csatlakozó két főhősnek, Rurinak és Kiyoshirónak, illetve partnerdigimonjaiknak kell felvenni a harcot. A főszereplőinknek a digimonjaik mellett segítségükre vannak a Hiro apjától kapott, karra csatolható Digivice-ok is, melyek segítségével mások számára láthatatlanná tudják tenni digimonjaikat, illetve váltani tudnak valós és digitális világ között is.

A Digimon és Kitarō szerelemgyereke

Az új, immár kilencedik Digimon-sorozat tehát, ahogy már a címe is mutatja, kísértettörténetekbe igyekszik beágyazni a digimonokat. Ez egy érdekes, újszerű megközelítés, ugyanakkor jelen sorok szerzője nem tud elmenni a mellett a tény mellett, hogy a Fuji TV azonos, vasárnap reggeli műsorsávjában az előző Digimon-sorozatot megelőzően két évig a Gegege no Kitarō című anime legújabb feldolgozása (ld. Mondo 2018/12) futott. A Gegege no Kitarō, amely különféle démonokról, szellemekről (yōkaiokról) szólt, nagy népszerűségnek örvendett a gyerekek körében, ezt követte tavaly áprilistól a Digimon Adventure: (ld. Mondo 2020/12), mely nem tudott különösebben jó eredményeket felmutatni. Talán ezért gondolhatták azt a készítők, hogy érdemes megpróbálkozni a két történet összegyúrásával, és a digimonokat a yōkaiokhoz hasonlónak beállítani: az emberi világban mindenféle gonoszságokat, csínytevéseket művelő, rémisztő lényekként, akik között vannak azért szerethető figurák is. Persze meg kell említenünk azt, hogy miközben a Ghost Game minden valószínűség szerint az eddigi Digimon-sorozatokhoz hasonló hosszúságú lesz (50-60 epizód), jelen sorok írásának idején még csak az első pár epizódot láthatta a nagyközönség. Így nem tudjuk még, hogy a digimonokat a szellemekkel ötvöző történet hová fog kifutni: megismerünk-e majd egy új Digivilágot, vagy végig a közeli jövő Tokiójában maradunk? Lesz-e egy vagy akár több főgonosz, aki(ke)t a főszereplőinknek le kell majd győzniük, vagy végig epizodikus jellegű marad a sorozat? Milyen új karaktereket, milyen új digimonokat vezetnek majd be? Egyelőre ez mind a jövő zenéje.

Az első lépések

Mindenesetre a kezdés bizakodásra adhat okot. Hiro, a főhős már az első epizódok során szimpatikussá válik a nézők számára, a jellemében kissé Agumonra hasonlító, mindig éhes Gammamon pedig nagyon aranyos: a figura minden bizonnyal sokak kedvencévé válik majd. A legelső epizódokban még csak kevéssé ismerjük meg a másik két főhőst, Rurit és Kiyoshirót, ám az biztos, hogy Ruri partnerdigimonja, a hatalmas, mégis szelíd és kedves hangú Angoramon Gammamonhoz hasonlóképp hozza a cukiságfaktort, Kiyoshirō szabadszájú digimonja, Jellymon pedig a humoros beszólásokért fog felelni majd. A Wienners által előadott, FACTION című főcímdal és a betétdalok is kellően megalapozzák a kísértetsztori hangulatát, ugyanakkor hamar meg is ragadnak az ember fülében. Megvan tehát a potenciál a sorozatban ahhoz, hogy új, fiatal nézőket nyerjen meg a Digimon-univerzum számára. Érdekességképp talán azt is megjegyezhetjük, hogy míg a sorozat Japánban egyértelműen a gyerekeket célozza meg, s a gyerekeknek szánt animék vasárnap reggeli sávjában is fut, a már az első epizódokban is megjelenő rémisztő képi elemek miatt Magyarországon a Ghost Game nagy valószínűséggel csak 12-es vagy 16-os korhatárral lenne sugározható.

Merre tart a Digimon-univerzum?

A Digimon-univerzumról 2021-ben talán a leginkább az mondható el, hogy igyekeznek egyszerre több vasat tartani a tűzben. Miután véget ért az 1999-es, eredeti sorozat ígéretes rebootjának induló, ám a végén érthetetlen koncepciótlanságba, fillerepizódokba és unalomba fulladó Digimon Adventure:, a Ghost Game-mel most az alkotók igyekeznek meglovagolni a műsorsáv korábbi népszerű témáját, és ezzel új nézőket bevonzani, ami az Adventure reboot esetében nem sikerült. (Ez utóbbi tényt a Tōei Animation egy a részvényeseinek szánt prezentációban nyíltan be is vallotta). A Ghost Game-ben megjelenő, okosórára hajazó új Digivice-ot és a hozzá tartozó ún. „Dim-kártyákat” már merchandising termékként forgalmazzák is, de közben az Adventure:-rel egyidőben indult kártyajáték is megy tovább. Mindeközben a korábbi rajongókról, a nosztalgiázni vágyókról sem felejtkeznek el: készül a 02-es film (ld. keretes írásunkat), jönnek ki új 02-es figurák, illetve a Digimonszelídítők sugárzásának 20. évfordulójára is adnak ki új termékeket. A rajongók számára mindezek remek hírek; örvendetes, hogy a sorozatok, játékok, figurák készítői igyekeznek az új és régi fanokat is kiszolgálni. Kíváncsian várjuk tehát, hogyan alakul a Ghost Game, és reméljük, nem lesz a reboot Adventure:-höz hasonló csalódás a vége.

ADATLAP
Digimon Ghost Game
anime
Év: 2021
Rendezte: Chioka Kimitoshi, Mitsuka Masato
Stúdió: Toei Animation
Hossza: ? × 24 perc

02

2021 nyarán, a Ghost Game bejelentésével egyidejűleg megjelent egy nagyon rövid ízelítővideó is egy új digimonos filmprojektről. A videó tanúsága szerint a Digimon Adventure: Last Evolution Kizuna (ld. Mondo 2020/04) rendezője és forgatókönyvírója visszatér, és ezúttal a Digimon Adventure 02 főszereplői, Motomiya Daisuke (az angol változatban Davis) és barátai köré építenek fel egy kiegészítő történetet. (Emlékezetes, hogy a Digimon Adventure Triból – a rajongók bánatára – szinte teljes egészében kimaradtak a 02-es szereplők, a Kizunában pedig csak néhány jelenet erejéig vendégeskedtek.) Míg tehát a Ghost Game-mel a gyerekközönségből új Digimon-rajongók becserkészése lehet a cél, a 02-es filmmel a korábbi generációnak szereznének örömet a készítők. A 02 film premierjének pontos időpontja még nem ismert, valószínűleg 2022 vagy 2023 folyamán debütálhat a japán mozikban.

A cikk eredetileg a Mondo Magazin 2021/12 számában jelent meg. Hornos Dániel: Kísértettörténet digimonokkal fűszerezve – Digimon Ghost Game in Mondo Magazin 2021/12, p. 12-13.

A weboldalon sütiket (cookie-kat) használunk, melyek segítenek minket a lehető legjobb szolgáltatások nyújtásában. A honlap további használatához, kérem, engedélyezze a sütik használatát. További információ

Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges. A „sütiket” az elektronikus hírközlésről szóló 2003. évi C. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, valamint az Európai Unió előírásainak megfelelően használjuk. Azon weblapoknak, melyek az Európai Unió országain belül működnek, a „sütik” használatához, és ezeknek a felhasználó számítógépén vagy egyéb eszközén történő tárolásához a felhasználók hozzájárulását kell kérniük.

Bezárás